Berhati-hati Dengan E-mail Dari Pihak Bank

Posted by Ironhide | Sunday, December 07, 2008

Kalau saudara atau saudari melihat Berita TV3 jam 8 malam 3 dec 2008 ia ada memaparkan kisah tentang seseorang yang telah kehilangan wang dari akaun maybanknya angkara email. Macam macam jenis email yang dihantar secara rambang kepada orang ramai. Pada 4hb saya telah menerima email dari pihak yg dikatakan dari CIMB Bank suruh sya update akaun CIMB Click saya.. Tapi yang menghairankan saya x pernah pn daftar CIMB click camne saya nak update'n.. Bila di fikir balik agak bodo gak si penipu ni sebenarnya.. hahaha....Di bawah ini merupakan email yang terkini yang saya perolehi..
klik gambar klu nak tgk lg besar..
Jangan juga anda mengklik apa-apa link dalam email yang mencurigakan. mereka menggunakan email ni support@cimbclicks.com. Kalau anda ingin membuat transakri melalui Bank pastikan anda masuk ke website yang betul.. bukan mengikut link dari mana-mana email atau pun website sesiapa… walau pun website terbabit hampir 100% sama macam website asli. Klu nak cari g ke kat google pas2 search hbs cite... ok cek it out..

Jadi seorang optimis
jgn mdah terpedaya ngan email2 ni biasa la nak jd kaya bukan sng beb.. jadi seorang optimis dan berfikir secara waras bank x'n anta email punya la untuk update akaun. yang lawaknya aku dpt email dr maybank tp aku xde pn akaun maybank sengal gak diorg ni.. hehehe papepn bila anda jadi seorang optimis anda x'n tertipu.. hehehe wsalam...

0 comments